فن بیان

۸ نکته برای یک سخنرانی بهتر

  • سخنرانی های TED ، فیلم های YouTube و حتی ابزارهای جدید مانند Periscope همگی در حال تغییر روش های قدیمی انتقال پیام های ما هستند. امروزه ما از روش های ساده تر ، مستقیم تر و م moreثرتر سخنرانی عمومی استفاده می کنیم. موفق ترین سخنرانان کسانی هستند که می توانند هوشمندانه این تکنیک ها را به کار گیرند و بین روش های قدیمی و روش های جدید ارتباط موثری برقرار کنند. در اینجا هشت نکته برای سخنرانی بهتر آورده شده است.

    ۱. تمرین کافی نیست

     تمرین کافی نیست

    مهم نیست که در مدرسه به شما چه می گویند ، تمرین همیشه نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند. اما تمرین با نظر دیگران می تواند.

    چندین بار انجام کاری لزوماً به معنای خوب انجام دادن آن نیست. ابتدا باید بیاموزید که چگونه خود را در مورد کاری که در آن زمان تمرین می کنید انتقاد کنید و سپس متناسب با آن تنظیمات لازم را انجام دهید. و اینجاست که همان فناوری ویدیویی که اصول گفتار را تغییر داده به کار شما می آید. با ضبط تمرینات خود با لپ تاپ یا دوربین تلفن شروع کنید. شما قرار نیست فیلمی را کارگردانی کنید ، فقط باید بتوانید دستاوردهای خود را به وضوح ببینید و ارزیابی کنید. همانطور که کارشناس ارتباطات رسانه ای تی جی واکر اشاره کرد ، “شما نمی توانید یک سخنرانی را همزمان انتقاد کنید.”

    هنگام مرور فیلم تمرین سخنرانی خود ، مواردی را که درباره عملکرد خود دوست دارید یا دوست ندارید یادداشت کنید. متیو کوهوت ، یکی از نویسندگان کتاب Compelling People ، تأکید می کند که توجه به هنگام رسیدن به وسط سخنرانی مهم است ، زیرا شما باید اطمینان حاصل کنید که در این مرحله انرژی شما تمام نمی شود. این معمولاً وقتی وارد جزئیات مکالمه خود می شویم و احتمالاً مقداری از حرکت و انرژی را که با آن شروع کرده ایم از دست می دهیم.

    پس از بررسی ویدئو ، مواردی را که در مورد ارائه خود دوست داشتید مرور کنید و مواردی را که به آن علاقه نداشتید تجدید نظر کنید.

    ۲. طوری حرف بزنید که انگار آواز می‌خوانید

    آواز

    حرف زدن مثل آواز خواندن است. داشتن صدای قوی به شما کمک می کند. بیشتر ما وقتی می خواهیم تصویری از خودمان بکشیم ، آرام و آرام رفتار می کنیم. اما وقتی مدت طولانی صحبت می کنیم ، نفس کشیدن از طریق دهان باعث خشک شدن زبان و گلو می شود. راجر لاو ، مربی صدای مشهور می گوید: “اگر می خواهید صدا را کنترل کنید ، باید ابتدا جریان هوا را کنترل کنید.”

    سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید و با کمک دیافراگم نفس عمیق بکشید. قسمت پایین ریه های خود را با هوا پر کنید انگار که یک بالون در شکم خود داشته باشید. فقط هنگام بازدم صحبت کنید و بادکنک به تدریج تخلیه شود.

    ۳. تصاویر نامرتبط را حذف کنید

    تصاویر نامرتبط

    از تصاویری که پیام اصلی ارائه شما را پشتیبانی نمی کنند استفاده نکنید. نویسنده ارائه مقاله ذن ، گار رینولدز ، توضیح می دهد: “تصاویر باید پیام شما را تقویت کنند ، نه آن را منحرف کنید.” اگر اسلایدهایی که برای ارائه سخنرانی استفاده می کنید به انتقال بصری پیام شما کمک می کند ، به هر حال آنها را نگه دارید ، در غیر این صورت حذف کنید. اگر می خواهید سخنرانی خود را آماده کنید ، مستقیماً به PowerPoint یا Keynote بروید. با شروع از تصاویر ، یک مسیر ذهنی غیر خطی را دنبال می کنید. نمایش اسلاید به شما کمک می کند دید وسیع تری داشته باشید. هنگام ساخت گام به گام سخنرانی ، از نکات یا برچسب ها برای جابجایی یا تغییر ایده ها و تصاویر استفاده کنید. هر بار بر روی یک ایده تمرکز کنید. از خود بپرسید ، “چگونه می توانم این ایده را تجسم کنم؟”

    به تصاویر با کیفیت پایین اکتفا نکنید. در صورت انتخاب عکس مناسب حتی تصاویر ساده نیز می توانند به طرز شگفت انگیزی م effectiveثر باشند. من خودم برای یافتن منابع ویدیویی به سایتهایی مانند GettyImages.com ، istockphotos.com و Dollar Photo Club می روم.

    وقتی یک سخنرانی را تماشا می کنیم ، دیگر انتظار نداریم که متن طولانی را از یک اسلاید بخوانیم ، یا حتی حتی متنی را بخوانیم. این را بخاطر داشته باشید و متن را روی اسلایدهای خود به حداقل برسانید. برای هر اسلاید 30 کلمه محدودیت تعیین کنید تا همه بدون خستگی چشم خود آن را ببینند.

    ۴. شوخی‌های‌تان را قبلا امتحان کنید

    شوخی‌های‌تان را قبلا امتحان کنید

    یکی از بهترین کارهایی که می توانید به عنوان سخنران انجام دهید خنداندن مخاطب است (بدیهی است که این نیز یک روش عالی برای ارتباط با مخاطب است). اما باید به طور جدی زودتر از موعد کت ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که جلوه مطلوبی را ایجاد می کنند. هرگز از دوستان خود نپرسید: “آیا این موضوع خنده دار نیست؟” چون بعضی از غریبه ها مخاطب شما هستند نه دوست شما و دوست شما حتی اگر بخواهد نمی تواند با شما صادق باشد.

    جودی کارتر ، نویسنده پیام در مورد شما ، شما را به شوخی در قالب مکالمه های گاه به گاه دعوت می کند. اطمینان حاصل کنید که دوستان یا خانواده شما نمی دانند که شما شوخی می کنید و سپس ببینید آیا آنها لبخند می زنند یا نه. اگر آنها نخندند ، می دانید که این یک شوخی خنده دار نیست و احتمالاً برای ارائه شما مفید نخواهد بود.

    کمی تغییر دهید و دوباره با چند مخاطب دیگر امتحان کنید. من اخیراً از جودی پرسیدم ، “اگر هنگام سخنرانی كسی هنگام سخنرانی كسی از شوخی من نمی خندید چطور؟” او به من توصیه کرد که صادقانه بگویم. یکی از مهمترین موارد در مورد شیوه جدید صحبت کردن ، سادگی و واقع گرایی ناشی از کنار گذاشتن فرم رسمی گفتار است. به مخاطبان خود اعتراف کنید که “دوستم فکر می کرد این موضوع خنده دار است” یا “خوب ، فکر می کنم خنده دار بود”. در این حالت ، شما احتمالاً خنده های بیشتری از لبخند و شانه پس از شوخی بد خواهید شنید.

    ۵. وانمود کنید دارید با دوستان‌تان گپ می‌زنید

    وانمود کنید دارید با دوستان‌تان گپ می‌زنید

    این توصیه کلی این است که مخاطبان خود را بدون لباس ارائه دهید – یک راه بسیار احمقانه برای صداقت. عجیب و غریب و غیرحرفه ای است. در عوض ، تصور کنید که در اتاق نشیمن خود با گروهی از دوستانتان گپ می زنید.

    مخاطبان خود را طوری متمرکز کنید که گویی مهمانانی هستند که شما به خوبی می شناسید. با آنها مثل دوستانی رفتار کنید که با آنها معمولی صحبت می کنید. برخی از بهترین سخنرانان از این توانایی برای ایجاد روابط نزدیک با افرادی که می خواهند با آنها صحبت کنند ، قدرت گرفته اند. همچنین این کار باعث می شود که نگاه کردن به راهی خاص دیگر باری بر دوش شما نباشد. اگر سختگیر و طبیعی نباشید اضطراب شما کاهش می یابد و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

    ۶. زودتر در محل حاضر شوید

    زودتر در محل حاضر شوید

    این یک قانون قدیمی است که ارزش تکرار آن را دارد ، زیرا مهم نیست که تاکتیک های دیگر چگونه تغییر کنند ، این یکسان باقی خواهد ماند. 15-20 دقیقه زودتر رسیدن برای شناختن مکان از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که الکترونیکی که قصد استفاده از آن را دارید به درستی کار می کند. میکروفن را برای فایل های صوتی یا تصویری که قصد دارید در هنگام ارائه خود استفاده کنید ، بررسی و آزمایش کنید. متناوباً ، می توانید یک بار در ابتدای صحبت خود تمرین کنید تا در طول سخنرانی آمادگی بیشتری داشته باشید.

    ۷. با تغییرات جلو بروید

    با تغییرات جلو بروید

    دنیای تجارت مانند سخنرانی های عمومی دائماً در حال تغییر است. شما باید از تغییرات فناوری اطلاعات و ارتباطات خبره آگاه باشید.

    نانسی دوارته ، یک سخنران عمومی باتجربه ، پیش بینی می کند که نقش مخاطبان در سخنرانی ها بیش از پیش برجسته خواهد شد. سخنرانی های یک طرفه مردم را خسته می کرد. آنها دوست دارند به جای اینکه فقط با آنها صحبت کنند ، با سخنران صحبت کنند و در سخنرانی شرکت کنند. نانسی این تمایل مخاطب را “اثر تد” می نامد. با توجه به محبوبیت سخنرانی های تد در این روزها ، برخی از مخاطبان به ناچار مصاحبه شما را با سخنرانی های مورد علاقه تد مقایسه می کنند. لازم نیست سخنرانی خود را کاملاً در قالب آن سخنرانی ها ارائه دهید ، فقط حالت پویا و مکالمه سخنرانی های ارزشمند تد را در نظر بگیرید و سعی کنید این حالت را در سخنرانی خود پیاده کنید.

    ۸. یک پایان قوی داشته باشید

    پایان قوی

    آغاز و پایان سخنرانی قسمتهایی است که بیشترین به یاد ماندنی است. سخنرانی خود را با قدرت پایان دهید و مخاطبان خود را به واکنش وادار کنید نکات اصلی را خلاصه کنید. پیام خود را تکرار کنید. سپس به وضوح مخاطبان خود را دعوت کنید تا به گفته شما عمل کنند. برای تأکید بر اهمیت این بخش ، اسکات شرتلی ، مدیرعامل شرکت تنظیم گفتار Ethos3 ، می پرسد ، “اگر نمی خواهید مخاطب را به این مراسم دعوت کنید ، چرا اصلاً صحبت می کنید؟”

    اعتماد به نفس خود را داشته باشید و یک سخنرانی خوب ارائه دهید و از این نکات به همراه تجربیات شخصی خود و دوستانتان برای انتقال پیام خود و تأثیرگذاری مورد نظر خود استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    دکمه بازگشت به بالا