آداب معاشرت

چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم؛ آشنایی با ۱۱ نکته واقعا کاربردی

  • چگونگی برقراری ارتباط با دیگران بسیار بر زندگی ما تأثیر می گذارد. درآمد ، روابط و مسیر شغلی ما به نحوه ارتباط ما با دیگران بستگی دارد. هدف ، شغل یا خواسته های شما مهم نیست ، هیچ گریزی نیست: این روابط شخصی هستند که بر جهان حاکم هستند. در همین حال ، چگونه برخی می توانند تقریباً در کوتاه مدت و در مقابل برخی شبکه های خالی با تقریباً هرکسی ارتباط برقرار کنند؟ در این مقاله ، ما در مورد چگونگی برقراری ارتباط با دیگران بیشتر خواهیم خواند.

    صرف نظر از شهرت و جایگاه ، مردم هنوز هم مردم هستند و راه های برقراری ارتباط با آنها همیشه یکسان است. فرقی نمی کند از این نکات برای ارتباط با همسایه کنار دیوار خود استفاده کنید یا یکی از افراد مشهور یا دختر زیبایی که در مهمانی دیده اید. این روش ها روی همه موثر است.

    ۱. تصنعی رفتار نکنید

    برای اینکه بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم ، ابتدا باید بگوییم که شما رفتاری طبیعی دارید. یک رابطه فقط در صورتی جواب می دهد که واقعاً به آن اهمیت دهید. دیگران متوجه چیزی کمتر از این می شوند. اگر واقعاً به شخصی که می خواهید با او ارتباط برقرار کنید علاقه ندارید ، سعی نکنید و مصنوعی عمل نکنید.

    ۲. همه چیز را به خودتان ربط ندهید

    منصفانه

    چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم: همه چیز را به خودتان ربط ندهید

    وقتی شخصی در حال صحبت است ، اجازه دهید صحنه را انجام دهد. برخی فکر می کنند اگر در وسط داستان دیگران پرش کنند و آنها را به نوعی به زندگی خود ربط دهند ، به بهبود رابطه کمک کرده اند. اگرچه این رفتار اگر تعداد دفعات محدودی از آن استفاده شود ، چنین تأثیری دارد ، اما هیچ چیز برعکس استفاده مکرر ، در رابطه شما تأثیر ندارد.

    اگر احساس کنند دیگران می خواهند هر زمان که می خواهند صحبت کنند به میانه کار خود بپردازید ، نمی توانید اعتماد دیگران را جلب کنید. با این کار بلندگو را پرت کرده و وی را از سرمایه گذاری عاطفی در مکالمه محروم می کند و همچنین باعث می شود فرد تمایلی به ادامه صحبت با شما نداشته باشد.

    حتما بخوانید: نحوه کاریزماتیک و جذاب بودن؛ راهنمای کامل

    ۳. مراقب عبارت‌های تائیدی خود باشید

    عبارت های تاکیدی

    نحوه برقراری ارتباط با دیگران: هنگام برقراری ارتباط با دیگران مراقب اظهارات خود باشید

    من یک دوست صمیمی دارم که می خواهد هر وقت از این عبارات استفاده می کنید به شما هشدار دهد. وقتی ما تلفنی یا حضوری صحبت می کنیم ، حتی اگر من قصد بدی نداشته باشم ، می توانم به وضوح ببینم که دیگر شما به حرف من گوش نخواهید داد. او عادت دارد از عبارات مثبت مانند “آه” ، “خوب” ، “خوب” ، “آه” و … استفاده کند. در حالی که این عبارات هنگام تظاهر به گوش دادن بسیار واضح و حواس پرت به نظر می رسند.

    البته همه ما دائماً و عمدتا چند وظیفه ای هستیم. به همین دلیل ، ما مشروط شده ایم که بعضی اوقات به جای گوش دادن به شخص مقابل ، از این عبارات استفاده کنیم. اما اگر تاکنون کسی به شما نگفته است که این رفتار چقدر برای گوینده توهین آمیز به نظر می رسد ، ممکن است هرگز آن را درک نکنند.به عنوان یک قاعده کلی ، همیشه به صحبت دیگران بپردازید همانطور که می خواهید دیگران به شما گوش دهند.

    ۴. وانمود نکنید همه‌چیز را می‌دانید

    وانموده اشتباه

    وقتی با دیگران صحبت می کنیم ، می خواهیم نشان دهیم که اطلاعات زیادی داریم و تحصیل کرده ایم. پذیرفتن این واقعیت که برای اولین بار است که هرگونه اطلاعاتی را می شنوند برای برخی دشوار است. بسیاری از مدیران هستند که دریافت راهنمایی از دیگران برای آنها پر هزینه است زیرا معتقدند که باید همه چیز را بدانند و راهنمای دیگران باشند. از طرف دیگر ، کارمندان می خواهند خود را ثابت کنند ، بنابراین سعی می کنند نقاط ضعف خود را پنهان کنند. اما همه ما در مکالمه هایی هستیم که می دانیم گفتیم مهم هستند فقط به این دلیل که می شنویم دیگران اطلاعات کمی در مورد آن دارند.

    تجربه یا عنوان شما مهم نیست ، اگر می خواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید و بر آنها تأثیر بگذارید ، باید به آنها احساس ارزش دهید. از کتاب آیین دوستی دیل کارنگی ، قانون نهم را برای یافتن دوست و تأثیرگذاری بر دیگران می خوانیم:

    دیگران را احساس مهم کنید و صادقانه این کار را انجام دهید ».

    وقتی دیگران بدانند که وجودشان ارزشمند است ، احساس خوبی دارند زیرا به آنها این امکان را می دهد که بیشتر بیان کنند. بنابراین از عزت نفس خود مراقبت کنید و سعی کنید رفتار خود را با نفس خود کنترل نکنید.

    ۵. از قبل برنامه بریزید

    برنامه داشتن

    اگر هنگام مکالمه احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید ، س questionsالات خود را از قبل آماده کنید. این در مورد داشتن یک تعامل خودکار مانند یک مرد آهنین نیست. این باعث می شود ذهن شما آرام شود و بتوانید از افکار خود خارج شوید ، اعتماد به نفس داشته باشید و از یک مکالمه روان لذت ببرید.

    با پرسیدن سوالات صحیح می توانید راه را برای هر مکالمه پیش ببرید. بنابراین برای هر موقعیتی که احتمالاً در آن قرار دارید ، سه سوال قابل تأمل و تأمل برانگیز پیدا کنید. تعاملات احتمالی را می توانید در این قسمت وارد کنید:

    الف) یک دوره کاری یا یک فرصت بالقوه تجاری.

    ب) ملاقات با شخص جدید در جلسه.

    ج) دیدار تصادفی با یک دوست قدیمی

    تقسیم کنید

    نکته مهم این است که سوالی بپرسید که به نظر تهاجمی نرسد ، اما فرد را مجبور به توقف و تفکر کند. مزیت بزرگ این امر این است که نه تنها گفتگوی شما جالب تر می شود ، بلکه به یک شخص خاطره انگیز تبدیل می شوید.

    ۶. کمک بزرگی برای دیگران فراهم کنید

    حتی بزرگترین و قدرتمندترین افراد جهان نیز چیزی دارند که خوشحال می شوند بتوانند در آن کمک کنند. افراد زیادی از ترس داشتن چیزی برای ارائه به افراد بزرگتر از خود ، هرگز اقدامی نمی کنند. اما می توانید بیش از آنچه فکر می کنید می توانید بدهید: مقاله یا وبلاگ درباره آنها بنویسید ، پروژه خود را با افرادی که می شناسید به اشتراک بگذارید یا مصاحبه ای را پیشنهاد دهید که در آن بتوانند پیام شما را منتقل کنند. خیلی دقیق فکر کنید که چگونه می توانید به اهداف آنها برسید ، اگر در پایان معلوم شد که پیشنهاد شما برای آنها چندان مفید نیست ، این تلاش به تنهایی شما را از هم متمایز می کند.

    ۷. دیوانه‌وار توجه نشان دهید

    توجه کردن

    نحوه برقراری ارتباط با دیگران: برای برقراری ارتباط با دیگران به آنها توجه خارق العاده دهید

    اگر توجه نکنید ، ارائه کمک واقعی تقریباً غیرممکن است. این به معنای توجه واقعی است ، نه اینکه فقط بدانیم چه کاری را شروع کرده اند و چه ورزشی را دوست دارند! قبل از اقدام به رابطه ، با خواندن پست ها ، کتاب ها و مقالات وبلاگ ، تحقیق خود را آغاز کنید. به دنبال زمینه و احساسات خود باشید. وقت واقعی بگذارید تا بفهمید چه چیزی واقعاً برای آنها مهم است و چطور می تواند به آنها کمک کند.

    ۸. با اطرافیان آنها ارتباط برقرار کنید

    بیشتر فرصت های شغلی با شبکه سازی و استخدام دیگران تکمیل می شود و ایجاد رابطه نیز از همین قاعده پیروی می کند. وقتی آشنایان شما را پیشنهاد می دهند ، به طور خودکار اعتبار دریافت می کنید. به عنوان مثال ، اخیراً ، هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با یک نویسنده مشهور ، متوجه شدم که مربی شخصی هر دوی ما یک نفر است. در حقیقت ، این معنی زیادی ندارد ، اما در دنیای روابط انسانی ، این یک فرصت طلایی است! وقت بیشتری را برای برقراری ارتباط با افرادی که از قبل می شناسید بگذرانید و ببینید که این شبکه به کجا پایان می یابد.

    ۹. استقامت پیروزِ بیشتر نبردها است

    اگر نمی توانید کسی را پیدا کنید که شما را مستقیماً به شخص مورد نظر ارجاع دهد ، فقط یک ایمیل ارسال کنید یا یک پیام صوتی بگذارید. اما مانند اکثر مردم در این مرحله متوقف نشوید. اولین تلاش فقط یک قدم اول است. توجه داشته باشید که اولین تلاش ممکن است هیچ نتیجه ای نداشته باشد ، اما ممکن است زمان پنجم یا دهم باشد. ایمیل یا پیام بی پاسخ به این معنی نیست که آنها نمی خواهند با شما تماس بگیرند. این وظیفه شماست که بفهمید این چیست و به آن دست پیدا کنید. عجله نکنید ، اما نامرئی نباشید.

    ۱۰. دوستان حقیقی پیدا کنید

    فکر کنید که چطور دوستان فعلی شما را پیدا کرده است. این کل ماجراست. شما فقط با افرادی دوست دارید که واقعاً در زندگی خود دوست هستید. همین قاعده در روابط مشهور اعمال می شود. بیش از حد فکر نکنید که چه کاری انجام شود. مانند یک انسان رفتار کنید ، کمک کنید ، و در این شرایط ، اکثر افراد بدون توجه به اینکه چه کسی باشند ، مانند یک انسان با رضایت رفتار می کنند.

    حتماً بخوانید: 10 نکته برای داشتن دوستان بیشتر

    ۱۱. فراموش‌نشدنی باشید

    همه موارد بالا موارد ساده ای هستند که متأسفانه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ، همه آنها روش های به خاطر سپردن هستند. می توانید کارت تولد ارسال کنید. کتاب مورد علاقه خود را با یادداشت شخصی روی جلد کتاب قرار دهید و البته کارت تبریک عید را فراموش نکنید. سعی کنید واقعاً مفید باشید. شما تعجب خواهید کرد اگر یاد بگیرید که کارهای بسیار ساده چطور ناتمام مانده اند. به هر حال ، به یاد ماندنی بودن آنقدرها که بعضی فکر می کنند دشوار نیست.

    رعایت این نکات به ما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم..

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + 3 =

    دکمه بازگشت به بالا