مدیریت و رهبری

پنج اختلال در عملکرد گروه از نظر لنچیونی

  • آیا تا به حال دیده اید که گروهی به دلیل نزاع داخلی و عدم مسئولیت از هم بپاشد؟ دیدن چنین رویدادی نه تنها ناخوشایند است ، بلکه بسیار دلسرد کننده است. به همین دلیل ، در این مقاله ، پنج اختلال عملکرد گروهی را از دیدگاه Lansion بررسی می کنیم و می بینیم که برای درمان این اختلالات چه کاری می توان انجام داد.

    پاتریک لنسیونی ، رئیس شرکت مشاوره The Table Group ، در کتاب خود با عنوان پنج اختلال عملکرد در سال 2002 نوشت. وی این اصول را پس از نظارت و آموزش هزاران مدیر عامل و تیم مدیریتی توسعه داد.

    این پنج اختلال عبارتند از:

    بی اعتمادی

    ترس از درگیری

    بدون نظر

    عدم مسئولیت در گروه

    نادیده گرفتن اهداف گروه

    بیایید با جزئیات بیشتری به آنها نگاهی بیندازیم:

    1. عدم اعتماد

    لانسیونی گفت: عدم اعتماد بدترین اختلالی است که گروه می تواند با آن روبرو شود. رشد و کار خلاقانه بدون اعتماد غیرممکن است. اعضای گروه به جای تمرکز روی کار و اهداف گروه ، وقت و انرژی خود را صرف حمایت یا صدمه زدن به یکدیگر می کنند.

    برعکس ، وقتی اعضای گروه به یکدیگر اعتماد می کنند ، با یکدیگر احساس راحتی می کنند و نسبت به گروه “آسیب پذیر” هستند. آنها اطمینان می یابند كه هیچ كسی از طریق سو mal قصد به آنها آسیب نرساند ، یعنی می توانند وقت و انرژی خود را صرف آنچه دارند كنند.

    عدم اعتماد به اعضای گروه زمانی اتفاق می افتد که:

    در قلب خود کینه داشته باشید.

    اعضای گروه نباید از شما کمک بخواهند و یا بازخورد ارائه دهند.

    اشتباهات یا ضعف های خود را پنهان کنید.

    به دنبال راه هایی برای صرف وقت نکردن با یکدیگر باشید.

    ۲. ترس از تعارض و اختلاف

    تعارض اگر ناشی از احساس اعتماد هر دو طرف باشد ، می تواند سودمند باشد. در چنین تعارضی ، مردم ایده های یکدیگر را به چالش می کشند ، پیشرفت می کنند و ایده های بهتری ارائه می دهند. درگیری مفید از حملات مخرب فردی ، سیاست و درگیری جلوگیری می کند.

    آن دسته از اعضای گروه که از درگیری می ترسند ، وقت و انرژی خود را صرف این می کنند که در نظر دیگران خوب باشند و دیدگاه های واقعی خود را پنهان کنند. یعنی ، آنها احتمالاً اطلاعات متناقضی را به اشتراک نمی گذارند و گروه فرصت مواجهه با حقیقت تلخ را از دست می دهند.

    نشانه هایی که گروه شما از درگیری می ترسد:

    همه موافقت می کنند و از طرح مسائل واقعی در جلسات خودداری می کنند.

    اعضای گروه پشت سر دیگران صحبت می کنند.

    ۳. تعهد نداشتن

    گروه های غیر الزام آور تصمیمات مهم را به تعویق می اندازند و فرصت ها را از دست می دهند. مردم دائماً در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر برای تصمیم گیری هستند ، یا ترجیح می دهند صبر کنند و ببینند کدام یک از آنها طرف او خواهند بود.

    عدم تعهد همچنین می تواند ارتباط مستقیمی با ترس از درگیری داشته باشد. بدون بحث صادقانه درباره هر عملی ، مردم ممکن است احساس کنند که نادیده گرفته شده اند. وقتی این اتفاق می افتد ، هر چقدر هم منطقی باشد ممکن است از تصمیم خود پشتیبانی نکنند.

    موارد زیر می تواند نشانه عدم پذیرش در گروه شما باشد:

    آنها از تصمیمات گرفته شده در یک گروه یا سازمان پشتیبانی نمی کنند.

    آنها فرصت ها را از دست می دهند زیرا وقت زیادی را صرف تجزیه و تحلیل داده ها و گزینه ها می کنند.

    ۴. عدم مسئولیت پذیری در گروه

    افرادی که مسئولیت گروهی ندارند ، به دلیل اعمال یا اشتباهاتی که ممکن است به کل گروه آسیب برساند ، یکدیگر را به چالش نمی کشند. آنها دیگر اعضای تیم را برای پیشرفت تحت فشار قرار نمی دهند ، عقاید یا اعمال دیگران را زیر سوال نمی برند و یکدیگر را به سطح بالاتری از استاندارد نمی رسانند.

    علاوه بر این ، آنها از موفقیت سایر اعضای گروه پشتیبانی نمی کنند ، به این معنی که این گروه حتی ممکن است اهداف خود را از دست بدهد.

    اعضا پاسخگویی گروهی ندارند اگر:

    آنها به دلیل داشتن استانداردهای مختلف عملکرد از یکدیگر متنفر هستند.

    برای نشان دادن اشتباهات ، دریافت بازخورد و مدیریت سطح عملکرد ، به مدیر گروه اعتماد کنید.

    از گفتگوهای مستقیم در مورد رفتار و عملکرد با همکاران خودداری کنید و در عوض مسائل را با مدیر گروه در میان بگذارید.

    آنها اجازه می دهند گروه ، بدون هیچ گونه تلاش جدی ، شکست بخورد

    ۵. بی‌توجهی به اهداف گروه

    این اتفاق زمانی می افتد که افراد روی اهدافی کار می کنند که به گروه در رسیدن به اهداف مشترک کمک نکند.

    به عنوان مثال ، برخی از اعضای گروه ممکن است فقط به پیشرفت خود فکر کنند و نه اینکه به موفقیت گروه کمک کنند. یا ممکن است آنها به جای اهدافی که در واقع سازمان را در رسیدن به اهداف خود کمک می کنند ، بر اهدافی تمرکز کنند که باعث بهبود تصویر گروه در سازمان می شوند.

    این شرایط می تواند مشکلاتی ایجاد کند:

    افراد روی اهداف خودشان تمرکز می کنند نه اهداف گروهی.

    مردم برای موفقیت موفق نیستند.

    رقبا را مرتباً شکست دهید.

    اعضای گروه با استعداد و با ارزش را از دست دهید.

    توجه:

    به یاد داشته باشید که اینها تنها پنج عاملی است که می تواند در کار گروه شما تأثیر بگذارد و تمرکز روی آنها همه مشکلات گروه شما را حل نمی کند. برای شناسایی منابع اضافی که می تواند به بهبود عملکرد تیم شما کمک کند ، از گواهی تیم استفاده کنید.

    غلبه بر اختلالات

    حال بیایید ببینیم چگونه با این اختلالات کنار بیاییم:

    1. وجود نداشتن اعتماد

    اعتماد سازی در یک گروه زمان بر است. باید بدانید که اعتماد سازی از خود شما شروع می شود. این به معنای وفادار بودن به حرف شما ، صادق بودن و الگوی مناسب برای دیگران است. شما باید به مردم خود نشان دهید که به اندازه آنها مشتاق کار هستند و در صورت نیاز به کمک از آنها حمایت خواهید کرد.

    اگر می خواهید اعتماد گروه جدیدی را جلب کنید ، اول از همه ، انعطاف پذیر باشید. از گذشته خود به مردم بگویید ، برخی از موفقیت های خود را شرح دهید و مهمتر از همه ، برخی از نقایص خود را تصدیق کنید. نشان دادن حساس بودن و انعطاف پذیری شما باعث انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود.

    اقناع مردم برای اعتماد به یکدیگر دشوار است. شاید مردم شما در گذشته اعتماد به یکدیگر را از دست داده اند. یا گروه جدیدی را تأسیس کنید و در گذشته رابطه ای ایجاد نشده است که باعث ایجاد اعتماد شود.

    روشن کنید که انتظار دارید مردمتان با یکدیگر صادق باشند. لفاظی ها را تحریم کنید و رفتار خوب گروهی را پاداش دهید.

    با تمرین شناختن یا شکستن یخ ، می توانید گامی کوچک در جهت ایجاد اعتماد بین افراد خود بردارید. همه باید کنار هم بنشینند و به چند سوال شخصی یکی یکی پاسخ دهند. اعضای گروه شما می توانند در مورد این موضوعات صحبت کنند. به ما بگویید که در کجا بزرگ شده اید ، از چه سرگرمی هایی لذت می برید یا در هنگام تحصیل یا در اولین شغل خود با چه چالش هایی روبرو هستید.

    ۲. ترس از تضاد

    اگر افراد شما از درگیری جلوگیری می کنند ، توضیح دهید که درگیری می تواند مفید باشد. البته وقتی شخصی نباشد. آنها را تشویق کنید تا ایده های یکدیگر را به چالش بکشند و در صورت مخالفت با یکدیگر بحث های سالم و درگیر کنند.

    این ممکن است برای افراد گروه شما برای اولین بار ، به ویژه افراد خجالتی ، دشوار باشد. با پرسیدن س questionsالات ساده و تشریحی همه افراد کلاس را درگیر کنید. (مقاله ما در مورد بحث سازنده اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مشارکت افراد در بحث مفید ارائه می دهد.)

    اگر فکر می کنید اعضای گروه درگیری های شخصی و جدی تری دارند ، هشت دلیل برای درگیری Bell & Hart به تعیین ریشه درگیری کمک می کند.

    ۳. تعهد نداشتن

    اگر تیم شما در راه موفقیت است ، همه باید از تصمیماتی که کل تیم می گیرد حمایت کنند و برای دستیابی به این اهداف متعهد باشند.

    برای مشارکت در تصمیم گیری در زمان مناسب از مشارکت مردم در تصمیم گیری استفاده کنید. همه در مورد بهترین اقدام اتفاق نظر ندارند ، اما مطمئن باشید با تصمیم گیری گروهی ، به نظرات مردم احترام می گذارند. اطمینان حاصل کنید که همه افراد می توانند نظرات خود را بیان کنند ، از جمله آرام ترین افراد در گروه شما. اگر تصمیمی منجر به تغییر شد ، روی گرفتن حمایت کار کنید و در مورد نحوه تصمیم گیری انعطاف پذیر باشید.

    برای ارتقا commitment تعهد ، افراد شما باید به موقع تصمیم بگیرند ، حتی اگر واقعیت ها قطعی نباشند. از عواقب عدم تصمیم گیری به موقع هشدار دهید و مردم را به ابتکار عمل برای پیشبرد اهداف خود تشویق کنید. همچنین مهلت های تعیین شده برای اعضای گروه برای انجام آن. همچنین از مدیریت ذره بین خودداری کنید. زیرا این سبک مدیریت باعث می شود افراد به جای تلاش برای حل مشکلات ، به هر تصمیمی مراجعه کنند.

    4. عدم مسئولیت پذیری در گروه

    افراد شما باید در مقابل خود و از همه مهمتر در مقابل سایر اعضای گروه پاسخگو باشند.

    ابتدا اطمینان حاصل کنید که همه مسئول اعمال و رفتارهای خود هستند. سپس نقش و مسئولیت های افراد و همچنین اهداف گروه را برجسته کنید. این موضوع مشخص می کند که مسئولیت همه در عهده چه مسئولیتی است و افراد کمتر از مسئولیت های خود شانه خالی می کنند.

    اعضای تیم را به ارائه بازخورد منظم درباره کار ، رفتار و پیشرفت خود تشویق کنید. این امر به ویژه هنگامی که افراد عملکرد ضعیفی دارند یا مسئولیت کار خود را نمی پذیرند بسیار مهم است.

    در آخر ، یک سیستم پاداش گروهی تنظیم کنید. این مسئولیت گروه را افزایش می دهد ، زیرا بعید است افراد بخواهند با عملکرد ضعیف همکاران خود را ناامید کنند. این باعث تشویق اعضای تیم می شود تا از همکاران ضعیف خود حمایت کرده و به آنها انگیزه دهند تا در صورت لزوم برای رسیدن به اهداف گروه از خلاقیت خود استفاده کنند.

    مشاوره:

    اگرچه هدف شما افزایش پاسخگویی گروهی است ، شما باید یک قدم به عقب برگردید و با عملکرد ضعیف کنار بیایید. از بهترین ایده های خود در اینجا استفاده کنید و اگر افراد شما عملکرد ضعیفی دارند در اسرع وقت اقدام کنید.

    5. بی توجهی به اهداف گروه

    برای غلبه بر این اختلال ، اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما بر اهداف واقعی گروه و سازمان متمرکز شده اند.

    اهداف ، مأموریت ها و نمودارهای گروهی برای برجسته سازی اهداف گروه به روش روشن و مختصر بسیار مفید است. هرگاه همه بدانند که هدف گروه چیست ، احتمال اینکه سو it تفاهم کنند یا آن را نادیده بگیرند ، کمتر پیش می رود.

    از ابزارهایی مانند مدیریت هدف و شاخص های کلیدی عملکرد برای همسو سازی اهداف شخصی افراد با اهداف گروه و سازمان استفاده کنید.

    شما باید خودتان نمونه باشید. بنابراین تا آنجا که ممکن است روی اهداف گروه تمرکز کنید و برای رسیدن به آنها خستگی ناپذیر تلاش کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 3 =

    دکمه بازگشت به بالا