هوش هیجانی

با کسی که مدام غر می‌زند چگونه برخورد کنیم؟

  • وقتی شخصی دائماً در گوش شما زمزمه می کند ، نگاه کردن به زندگی و عملکرد شما دشوار است. غر زدن ها معتقدند که همه دنیا آنها را به دردسر می اندازد ، اما آنچه آنها نمی دانند این است که خودشان چقدر غر می زنند. در این فرصت ، نکاتی را در رابطه با برخورد با افرادی که تمایل زیادی به توضیح دادن برای همه کسانی که با مشکلات زندگی خود روبرو هستند ، مرور می کنیم.

    تفاوت بین آدم‌های غرغرو و منفی‌باف

    هنگام برخورد با شخصی که مدام غر می زند ، ممکن است به اشتباه فکر کنید که او مانند یک فرد بدبین نسبت به زندگی دید منفی دارد. اما واقعیت این است که غرغر گونه ای بسیار منحصر به فرد است. ممکن است اصلاً نگاه منفی به زندگی نداشته باشند. با این حال ، آنها می خواهند به شما ثابت کنند که هیچ چیز آنطور که باید خوب نیست. این مثال تفاوت بین افراد خوش بین ، بدبین و بدخلق را نشان می دهد:

    • خوش بین نیمه پر لیوان را می بیند.
    • فرد بدبین نیمه خالی لیوان را می بیند.

    اما مرد بدخلق دنیا را برای شما اینگونه توصیف می کند: در یک لیوان پر آب وجود دارد که به اندازه کافی خنک نیست ، احتمالاً به این دلیل که از شیر ریخته شده است ، در حالی که من یک بطری آب می خواستم ، از شیشه! منظور من این است که بهداشت به درستی رعایت نمی شود و اکنون مشخص نیست که با کدام ویروس سر و کار داریم ، من نمی دانم که چرا این موارد همیشه برای من اتفاق می افتد.

    بیشتر اوقات ، وظیفه برخورد با افراد منفی روشن است ، همه این را می دانند. اما در مورد غرغر کردن ، اوضاع متفاوت است. آنها اغلب حتی موافقت نمی کنند که بخشی از بافندگان منفی باشند. در ذهن آنها ، دنیا به معنای هر چیزی است که منفی باشد ، و تنها یک راه برای مقابله با چنین جهانی وجود دارد ، غر زدن. غرغره گران حتی ممکن است پوزیتیویست هایی باشند که نمی دانند چگونه خود را به شیوه ای مثبت ابراز کنند. بنابراین ، مهم است که رویکرد درستی نسبت به آنها داشته باشیم.

    چطور از پس مکالمه با فرد غرغرو بربیاییم

    چطور از پس مکالمه با فرد غرغرو بربیاییم

    متأسفانه همه ما باید روزانه با این افراد سر و کار داشته باشیم. در این بخش ، ما خواهیم دید که چگونه می توان برخوردهای جزئی با این افراد را مدیریت کرد و بعداً به قسمت طولانی مدت داستان خواهیم پرداخت. اگر با غرغرها زندگی می کنید یا کار می کنید و نمی توانید آنها را ساکت کنید ، نکات زیر ممکن است راه حل دوم برای شما باشد. اگر این رفتارها را کنترل می کردید ، احتمالاً هرگز دکمه روشن را فشار نمی دادید. اما واقعیت این است که بعضی اوقات مجبور هستید با این رفتارها کنار بیایید و چاره ای جز زنده ماندن ندارید.

    ۱. گوش کنید و سرتان را تکان بدهید

    با این کار ، غرغرها تأیید می شود. تأیید یک رفع سریع است که آنها را خاموش می کند. شما باید به آنها نشان دهید که مسائلی که آنها مطرح می کنند برای شما مهم است. من می دانم که این ممکن است برای شما دردناک باشد ، اما تمام تلاش خود را بکنید تا نشان دهید که واقعاً به سخنان آنها گوش می دهید.

    حتی وقتی ناراحتی ای که می شنوید مضحک و بی معنی است ، چشم خود را نبندید ، خود را در آن نپیچید و به بررسی تلفن خود نروید. در عوض ، سر خود را به نشانه تأیید تکان دهید و جمله ای مانند “من به شما گوش می دهم” یا “خیلی سخت” را بگویید. در بیشتر موارد ، این کار در عرض پنج دقیقه یا کمتر باعث ناراحتی می شود. اما وای به روزی که می خواهید به آنها راه حل ارائه دهید ، بر روی آتش غر زدن آنها بنزین بریزید. این کار را نکن؛ البته الان! زیرا وقتی راه حلی برای غر زدن ارائه می دهید ، همیشه پاسخی مانند این می گیرید: “آنچه می گویید بی فایده است زیرا …” و سپس شکایت جدید و قدیمی آنها آغاز می شود.

    خیلی اوقات دلیل غر زدن غر زدن است! یعنی کسی را ندارند که از آنجا تخلیه شوند. بعضی اوقات فقط یک بار مراجعه برای تخلیه آنها کافی است تا خودشان را پیدا کنند و به راه خود ادامه دهند. آنها می خواهند کسی به آنها گوش دهد (و اگر آنها زحمت نکشند) می خواهند مانند یک انسان واقعی با آنها رفتار شود. برای تأیید یا انکار آنها لازم نیست چیزی بگویید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها گوش فرا دهید ، سر خود را تکان دهید و نشان دهید که مشکلات آنها را تأیید می کنید.

    ۲. گفته‌هایشان را معتبر بشناسید

    اکنون که مرحله گوش دادن را به پایان رسانده اید ، برای مقابله با نارضایتی ها آماده شلیک با اسلحه هستید. اولویت اول در برخورد با سوفل ها این است که سوفل های آنها را معتبر بدانید؛ یعنی شما نشان می دهید که می فهمید این موارد در مورد آنها صادق است و سعی نمی کنید هنگام گوش دادن به آنها اصلاح کنید. در مرحله بعدی ، وقتی این کارها را انجام دادید ، وقت آن است که همدلی نشان دهید.

    ۳. همدلی نشان دهید

    همدلی خود را به بهترین شکل ابراز کنید و سعی کنید آن را تا حد ممکن صادقانه و واقع بینانه انجام دهید. مردم به راحتی همدلی کاذب را تشخیص می دهند. در مواجهه با همدلی مصنوعی ، آنچه در ذهن این افراد قرار می گیرد این است: “عالی! “فکر می کنید من فقط غر می زنم؟” همچنین بسیار مهم است که از اظهارات کنایه آمیز نسبت به آنها خودداری کنید. آنها ممکن است فکر کنند آنچه را که بازی می کنند احمقانه است (یا تا حدی خنده دار). اما کنایه از نظر آنها پنهان نیست و مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

    ۴. ذهن‌شان را منحرف کنید

    اغلب ، اعتبار و همدلی برای آرام کردن هر شخصی که غر می زند کافی است ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای موارد جدی تر انجام دهید. حواس پرتی راهی است که به شما کمک می کند بدون اینکه مستقیماً آنها را ساکت کنید یا بگویید اشتباه هستند ، واکنش نشان دهید. مثالی از نحوه ارائه این روش در زیر.

    اگر آنها به طور خاص از آن شخص شکایت دارند ، بگویید: “فکر می کنم شما دو نفر باید با یکدیگر صحبت کنید.”

    اگر آنها از چیز دیگری شکایت دارند ، بگویید: “خیلی بده!” “من نمی دانم چگونه با این مسئله کنار بیایم.”

    وقتی پاسخی نیست ، به طریقی دیگر به آنها توجه کنید ، از آنها بپرسید: “چه خبر خوبی در راه شماست؟” به من بگو “

    ۵. بحث دیگری راه بیندازید

    تغییر مسیر همان حواس پرتی است. به این ترتیب ، به طور خلاصه ، شما موضوع را تغییر می دهید بدون اینکه شخص متوجه شود شما نمی خواهید برای هزارمین بار مشکل را بشنوید. می توانید تمرکز بحث را به کاری که انجام می دهید تغییر دهید. این یک روش ساده و در عین حال م toثر برای هدایت بحث به یک موضوع جدید است.

    به عنوان مثال: “آیا چاپگر دوباره کار کرد؟” اوه ، واقعا اعصاب خرد کن! “من می دانم که نگرانی در مورد این اتفاق دشوار خواهد بود ، اما امیدوارم که سخت خواهی بود زیرا ما واقعاً باید به این آخرین پروژه برگردیم.”

    با این کار ، بسیاری از غرغروها از عادت های بد خود دست می کشند و به کاری که انجام می دادند برمی گردند. قصد آنها از غر زدن این نیست که درمورد مشکلشان کاری انجام دهند (غر زدن یک عادت است) بنابراین تمام کاری که شما برای تغییر دیدگاه آنها باید انجام دهید تغییر موضوع است.

    توصیه به غرغروها باید مختصر و مفید باشد

    توصیه به غرغروها باید مختصر و مفید باشد

    بسیاری از غرغروها گرفتار این تصور غلط هستند که سختی تنها زندگی آنهاست. علیرغم این واقعیت که آنها دائماً مشکل خود را با شما مطرح می کنند ، اما معمولاً از کسی مشاوره نمی گیرند. آنها حتی وقتی روش خوبی برای حل مشکل خود به آنها نشان می دهید ، تمایلی به گوش دادن ندارند. اگر از شما راهنمایی خواسته شود ، بهترین کار این است که گزاره ای مختصر و دلپذیر از پیشنهاد خود ارائه دهید.

    علاوه بر این ، غر زدن ممکن است با اصرار بر اینکه مشاوره شما مفید و بی ربط به مشکل است ، از کمکی که می خواهند خودداری کنند. این روش بسیار ناراحت کننده است ، اما اگر واکنش آنها را بدانید ، دیگر مجبور نیستید سخت تلاش کنید تا راه حل های مختلفی برای مشکل آنها پیدا کنید. وقتی با شخص بدخلقی روبرو شدید که از کمک شما امتناع ورزید ، از آنها بپرسید که برای حل مشکل خود چه برنامه ای دارند. در این صورت ، آنها یا راهی برای حل مسئله می اندیشند یا اینکه آن را فراموش می کنند زیرا می فهمند که هیچ کاری نمی توان در این زمینه انجام داد.

    اگر قصد مخالفت با غرغروها را دارید درست این کار را انجام بدهید

    توصیه در مورد شکایت از نق زدن غالباً اشتباه است. این مخالفت تمام تلاشها برای اعتبارسنجی را که در بخش اول ذکر شده باطل می کند و آغاز بحث و جدل است. اما باز هم ، گاه و بیگاه چنین غرغرهای اغراق آمیزی وجود دارد که به نظر می رسد کسی باید به آنها هشدار دهد.

    اگر می خواهید فردی شجاع باشید که این کار را انجام می دهد ، یک روش ایمن برای استفاده از آن وجود دارد. این س simpleال ساده را از آنها بپرسید: “آیا به نظر من نیاز دارید؟”

    ماهیت انسان به گونه ای است که با پرسیدن این س ،ال ، حس کنجکاوی او به اندازه کافی برانگیخته می شود و او اغلب پاسخ می دهد “بله”. با پرسیدن این سوال به آنها توانایی کنترل بحث را دادید. و وقتی آنها می گویند بله ، بدیهی است که از شما می خواهند در مورد آن صحبت کنید. در این مرحله به آنها بگویید که نظر شما با نظر آنها متفاوت است. اما سعی نکنید آنها را متقاعد کنید. موجز و مودب باشید: “من آنچه شما گفتید شنیدم ، اما من آن را متفاوت می بینم.”

    به این ترتیب می توانید اختلافات خود را بدون ایجاد زمزمه بیان کنید. آنها از شما نظر خواستند و شما هم همین کار را کردید. بنابراین احساسات خود را ابراز کنید و در این مورد صادق باشید. در ابتدا ممکن است دشوار باشد ، اما سرانجام ، وقتی آنها متوجه شوند که شما در زمینه موضوعاتی که مطرح می کنند بهترین همراه آنها نیستید ، گوش دیگری برای شکایت پیدا می کنند.

    نکاتی برای کنار آمدن با غرغروها در طولانی مدت

    این واقعیت مهم را به خاطر بسپارید که نمی توانید رفتار دیگران را به تنهایی تغییر دهید. فقط انسان چنین قدرتی دارد. این در اختیار شماست که یاد بگیرید چگونه در طولانی مدت با آنها کنار بیایید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در حفظ سلامت روان و صبر وجود دارد:

    هرگز به آنها نگویید «اوضاع آن‌قدرها هم بد نیست»

    هرگز به آنها نگویید «اوضاع آن‌قدرها هم بد نیست»

    غر زدن ها به دنبال تأیید گفته های خود هستند ، نه کسی که به آنها بگوید اشتباه می کنند. تکرار برنامه های انگیزشی پخش رادیویی صبحگاهی یا تلاش برای خوشحالی آنها به آنها کمک نمی کند درک کنند برای بهبود اوضاع چه می توانند بکنند. از همه این راه حل ها که در جملات زیر بیان شده اند اجتناب کنید:

    “اکنون آنقدر که شما می گویید دشوار نیست” ، “نگران نباشید ، خوشحال باشید”. یا جمله معروف کلاسیک ، “زمان همه زخم ها را التیام می بخشد”. اینگونه سخنان به شخص عبوس نشان می دهد که او رنجی را که متحمل می شود جدی نمی گیرد. وقتی به شخصی نق زدن می گوییم: “این خیلی بد نیست” ، او حتی بیشتر بی حس می شود تا به شما (و خودش) ثابت کند که مشکلاتش واقعاً جدی است.

    به همین ترتیب ، هرگز نباید به آنها بگویید که در مورد مشکلات خود اغراق می کنند. این امر آنها را مجبور می کند تا به دنبال دلایل دیگری برای شکایت باشند تا شما را متقاعد کنند که اوضاع در واقع همانقدر که آنها می گویند بد است. و اکنون ، به جای بررسی شکایت ، پنج شکایت جدید برای پشتیبانی از شکایت اصلی برای شما ارسال می شود.

    هرگز درباره‌ی غرغروها (یا همراه با آنها) غر نزنید

    شایعات در مورد غر زدن ها واقعاً ایده بدی است. ممکن است سخت باشد که جلوی خودتان را بگیرید که ناراحتی آنها آزاردهنده شود. اما اگر این کار را انجام دهید ، سرانجام به شخص بدخلقی تبدیل خواهید شد. اگر آن شخص هنگام غر زدن مچ شما را بگیرد یا اخبار را از جایی بشنود ، غر زدن می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. اکنون با شخص بدخلقی روبرو هستید که از قضا شما را دوست ندارد ، می دانید که ترکیب خوبی نخواهد بود.

    همچنین پیوستن به زمزمه ها و همراهی آنها در زمزمه به همان اندازه که به نظر می رسد بی فایده است. ممکن است بخواهید با آنها هماهنگ شوید و به احساساتشان اعتبار دهید اما در عین حال این خطر را افزایش می دهید که آنها هرگز مشکل خود را حل نکنند. این باعث می شود آنها فکر کنند که هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات خود ندارند و فکر می کنند شاید شخص دیگری باید این مشکلات را برای آنها حل کند. از همه مهمتر ، شما آنها را تشویق می کنید که با الگویی که ارائه می دهید غر بزنند. غر زدن شما به هیچ وجه پاسخ درستی برای غر زدن آنها نیست.

    اگر غرها زیادتر از حد معمول شوند، لازم است حدومرز خودتان را معین کنید

    اگر غرها زیادتر از حد معمول شوند، لازم است حدومرز خودتان را معین کنید

    بارها و بارها گوش دادن به شکایت های غرغر در حالی که توصیه شما را رد می کنید ، طاقت فرسا است ، بنابراین تعیین مرزها با غر زدن بسیار مهم است. در نهایت ، شما مسئول سعادت و خوشبختی دیگران نیستید. وقتی شرایط از کنترل خارج شد ، محدودیت هایی را تعیین کنید.

    به شخص غرغره ای بگویید که او را دوست دارید ، می خواهید از او حمایت کنید و آنچه را که می خواهید بگویید به دلیل اهمیت دادن به شما تقسیم می شود. سپس بگویید که دیگر به چگونگی اوضاع بد گوش نخواهید داد. اگر او می خواهد غر بزند یا منفی باشد ، این انتخاب اوست ، اما شما نمی خواهید دور باشید. اگر از خطی که تعیین کرده اید عقب نمانید (و اگر آن شخص از معاشرت با شما لذت ببرد) ، ممکن است شروع به صحبت درباره چیزهایی کند که نه منفی هستند و نه غر زدن. به یاد داشته باشید که وقتی صحبت مثبت می کند ، با ابراز سپاس و قدردانی از او ، او را تشویق کنید تا رفتار خود را تغییر دهد.

    هنگامی که ناراحتی ها را مجبور به تغییر می کنید ، محکم باشید و یک نگرش مثبت داشته باشید. آنها متوجه می شوند که شما عصبانی نیستید و ممکن است دریابند که آنها واقعاً از مرزهای قابل تحمل عبور کرده اند. همچنین اگر می توانید از غر زدن بپرهیزید. هیچ دلیلی برای وقت گذرانی با افرادی که دائماً شما را ناراحت می کنند وجود ندارد. افراد بدخلق می توانند در یک دقیقه یک روز عالی را به یک روز بسیار سخت و ناراحت کننده تبدیل کنند. پس قوی باش و با آنها همراه نباش ، دوباره می گویم ، با آنها نرو.

    غرغروها اصلا آدم بدی نیستند ، اما واقعاً باید از طریق رفتارشان هدایت شوند. آنها می توانند آزار دهنده ، دردسرساز و بی ادب باشند ، اما حفظ آرامش و کمک به آنها نیز ممکن است. به یاد داشته باشید که حتی افراد بدخلق نیز گاهی مشکلات و مسائلی را بیان می کنند که واقعی و واقعی است ، بنابراین باید همیشه به آنها فرصت دهید تا توضیح دهند. سپس به آنچه آنها می گویند اعتبار دهید ، با آنها همدلی کنید ، موضوع را منحرف کنید و موضوع را دوباره هدایت کنید ، اکنون که بهترین تلاش خود را انجام داده اید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 1 =

    دکمه بازگشت به بالا